Regulamin
W celu zapewnienia najwyższych standardów obsługi, bezpieczeństwa i spokojnego wypoczynku w Pensjonacie Grań w Karpaczu położonym przy ul. Kolorowej 3, uchwalony zostaje niniejszy regulamin
1.
Postanowienia ogólne
Niniejszy regulamin dotyczy zasad funkcjonowania Pensjonatu Grań w Karpaczu przy ul. Kolorowej 3, zwanym dalej Pensjonatem
Regulamin obowiązuje na terenie całego pensjonatu jak i poza nim w sprawach związanych z funkcjonowaniem obiektu w tym w szczególności dokonywaniem rezerwacji
Regulamin jest wiążący dla wszystkich osób przebywających w pensjonacie
Osobą sprawującą zarząd w Pensjonacie jest Barbara Ryngwelska zwana dalej zarządcą
Zarządca ma prawo upoważnić pracowników oraz inne osoby do wykonywania części lub całości swoich uprawnień
Osoby wypoczywające w pensjonacie, które wynajęły pokój zwane są dalej gośćmi
Grupami zorganizowanymi w rozumieniu niniejszego regulaminu są grupy minimum 20 osób.
2.
Kontakt
Numer telefonu do Pensjonatu to: 601 58 48 72
Adres poczty elektronicznej : pensjonat@gran.karpacz.pl
Adres strony internetowej: www.gran.karpacz.pl
Zarządca odpowiada wyłącznie za treść i informacje podane w powyższych mediach. Informacje podawane w innych źródłach nie są wiążące.
3.
Rezerwacje
Rezerwacje w Pensjonacie przyjmowane są maksymalnie z 6 miesięcznym wyprzedzeniem, minimalnie z dwu dniowym wyprzedzeniem.
Rezerwacji dokonuje się telefonicznie w godzinach 9:00 do 21:00 lub przez pocztę elektroniczną.
Dokonując rezerwacji należy podać imię i nazwisko oraz nr telefonu kontaktowego.
Potwierdzeniem rezerwacji jest wpłata zaliczki w wysokości 1/3 kosztów pobytu na konto bankowe, którego numer znajduje się na stronie internetowej.
Goście mogą odwołać rezerwację w ten sam sposób, w który została ona dokonana
Zarządca może odwołać rezerwację w przypadku braku wpłaty zaliczki, uchybienia warunkom jej składania lub nieudanych dwóch próbach kontaktu pod nr telefonu podanym przy rezerwacji.
W przypadku odwołania rezerwacji po dokonanej wpłacie gościom przysługuje jej zwrot do dwóch tygodni przed planowanym przyjazdem. W przypadku odwołania rezerwacji w terminie krótszym niż dwa tygodnie zaliczka przepada.
Zaliczki wpłacone na rezerwacje obejmujące czas Świąt Bożega Narodzenia, Sylwestra, Świąt Wielkiej Nocy, Majówki, Bożego Ciała są bezzwrotne.
W przypadku grup zorganizowanych zwrot zaliczki nie przysługuje.
Zwrot zaliczki następuje dopiero po nadesłaniu przez gościa wiadomości e-mail zawierającej dokładne dane konta na które ma zostać dokonany zwrot
4.
Przyjazd i wyjazd gości
Doba hotelowa trwa od godziny 14:00 w dniu przyjazdu do 11:00 w dniu wyjazdu
W dniu przyjazdu gości przyjmuje się od godziny 14:00 do godziny 20:00
Przyjęcie gości może nastąpić w innych godzinach, po wcześniejszym uzgodnieniu
Niezwłocznie po przyjeździe gość jest zobowiązany zameldować się oraz zapłacić za pobyt
Goście otrzymują klucze od pokoju zaopatrzone w brelok z oznaczeniem numeru pokoju oraz kluczem od drzwi wejściowych
Goście są zobowiązani do zabierania klucza ze sobą każdorazowo opuszczając pensjonat, tak by samodzielnie otwierać drzwi wejściowe
Kończąc wypoczynek w Pensjonacie goście są zobowiązani do zdania klucza w biurze
5.
Pokoje
Objęcie pokoju przez gości następuje z chwilą odebrania klucza.
Opuszczenie pokoju następuje z chwilą zwrotu klucza.
Goście niezwłocznie po objęciu pokoju zobowiązani są do sprawdzenia jego stanu oraz w razie stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń lub braków poinformowania o tym zarządcy. W przeciwnym razie gość będzie obciążony kosztami naprawy uszkodzenia, bądź zakupu wyposażenia.
W pokojach Pensjonatu mogą przebywać wyłącznie goście pensjonatu
Goście zobowiązani są do zamykania drzwi oraz okien w razie nieobecności w Pensjonacie, w szczególności do zamykania okien dachowych.
W pokojach obowiązuje całkowity zakaz przyrządzania posiłków
W przypadku zagubienia klucza od pokoju goście zobowiązani są do pokrycia kosztów zakupu wkładki do drzwi od pokoju, wkładki do drzwi wejściowych, dorobienia 50 sztuk kluczy do drzwi wejściowych oraz zakupu breloka – 400zł
Podczas pobytu gości w pokoju drzwi powinny być zamknięte w celu zachowania ciszy i spokoju na korytarzu
W całym pensjonacie obowiązuje całkowity zakaz palenia. W razie stwierdzenia naruszenia zakazu gość zobowiązany jest do uiszczenia opłaty w wysokości 500zł, zakaz obejmuje również składowanie niedopałków w pokoju w tym również w śmietniku
6.
Ciągi komunikacyjne i pomieszczenia gospodarcze
Ciągami komunikacyjnymi są przedsionek, korytarze oraz klatka schodowa.
Pomieszczeniami gospodarczymi są oznaczone pomieszczenia pozostające do wyłącznej dyspozycji zarządcy oraz personelu.
Zakazuje się pozostawiania w ciągach komunikacyjnych przedmiotów utrudniających poruszanie się w szczególności obuwia, bagażu, sprzętu narciarskiego, wózków dziecięcych
Pomieszczeniem służącym do przechowywania sprzętu narciarskiego jest narciarnia.
Goście są zobowiązani do korzystania z narciarni, klucze można pobrać każdorazowo w biurze w godzinach jego pracy. Goście pozostawiają sprzęt narciarski na własne ryzyko
7.
Stołówka i posiłki
Posiłkami wydawanymi w pensjonacie są śniadania i obiadokolacje
Posiłki wydawane są na stołówce
Goście nie mogą samodzielnie korzystać z kuchni i urządzeń kuchennych Pensjonatu
Niedozwolone jest wynoszenie jedzenia poza stołówkę
Goście mogą korzystać ze stołówki poza godzinami wydawania posiłków po uzyskaniu wcześniejszej zgody przez zarządcę.
Goście zobowiązani są do racjonalnego korzystania z mediów (prąd, woda, ogrzewanie)
8.
Przepisy porządkowe
W sprawach związanych z bezpieczeństwem, porządkiem oraz spokojnym pobytem zarządca ma prawo do wydawania poleceń gościom, do których Ci zobowiązani są się dostosować.
W przypadku rażącego naruszania regulaminu pensjonatu lub ignorowania poleceń zarządcy, zarządca może nakazać natychmiastowe opuszczenie obiektu przez gości bez względu na planowaną długość pobytu.
W razie nakazania opuszczenia obiektu gościom nie przysługuje rekompensata z tytułu opłaconego pobytu.
Cisza nocna w pensjonacie trwa od godziny 22:00 do 8:00.
Zakazuje się podejmowania prób siłowego otwarcia drzwi wejściowych, jedyną właściwą metodą otwarcia od strony zewnętrznej drzwi jest używanie klucza.
Goście przebywający ze zwierzętami zobowiązani są do opieki nad zwierzętami, w tym w szczególności do usuwania nieczystości.
Opłaty dodatkowe:
Za naruszenia punktów regulaminu obowiązują opłaty dodatkowe
Opłaty winny być uiszczane natychmiast po wezwaniu do ich uiszczenia, w razie odmowy uiszczenia opłaty goście mają obowiązek opuszczenia pensjonatu
opłaty:
Niesprzątanie nieczystości po psie – 500zł
Naruszenie zakazu palenia lub składowania niedopałków – 500zł
Wynoszenie jedzenia ze stołówki – 150zł
Uporczywe naruszanie ciszy nocnej skutkujące wezwaniem Policji – 2000zł
Rażące marnowanie prądu, wody, ogrzewania: pozostawianie otwartych kranów z wodą, otwartych okien w okresie grzewczym przy otwartych zaworach w kaloryferach podczas nieobecności gości – 500zł
Regulamin dotyczący płatności bonem turystycznym
Pensjonat Grań przyjmuje płatności za pomocą bonu turystycznego w rozumieniu ustawy z dnia 15 lipca 2020 r. o Polskim Bonie Turystycznym Dz.U.2020.1262 na zasadach zawartych w niniejszym regulaminie
Płatność bonem jest możliwa jedynie jeżeli została potwierdzona przy wcześniejszej rezerwacji pokoju. Preferowane jest skorzystanie z bonu przy przedpłacie w celu uniknięcia długiego czasu rozliczania bonu
Przy płatności bonem turystycznym nie jest możliwe skorzystanie z jakichkolwiek rabatów promocji w tym:promocji 2+1, promocji 2+2 promocji, dziecko do 3 lat gratis, rabatu na długi pobyt. Przy płatności bonem obowiązuje podstawowa cena z cennika na stronie www.gran.karpacz.pl.
Nie można skorzystać z bonu przy rezerwacji poprzez portal booking.com
Nie ma możliwości rezygnacji z rezerwacji opłaconej bonem turystycznym
Pensjonat zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia płatności bonem turystycznym w każdej chwili i bez podania przyczyny (w szczególności w przypadku wystąpienia trudności technicznych)